reklama

Jablká od mojej mamy.

Krátka úvaha nad slovenskými jablkami a chuťou domova.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)
Obrázok blogu

Dnes je vo Forlì nezvyčajne melancholické nedeľné poobedie. Taký ten čas v očakávaní pondelka. Vonku sú popadané listy a polohmla. Sedím za stolom a pozerám sa z okna na šedú stenu paneláku, čo mám predsebou. Dostal som chuť na niečo sladké.

Spomenul som si, že mi mama poslala minulý týždeň igelitku jabĺk. Potešil som sa im. V obchode by asi boli tak tretia trieda (ktorá sa ani nepredáva). S tými krásnymi, ktoré si kupujem normálne v obchode, sa nemôžu ani rovnť. Sú mličké občas červivé, ale neskutočne voňavé.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vykladám si zopár na stôl. Presne viem odkiaľ v záhrade sú. Červené a najväčšie sú z jabloňe, ktorú zasadili približne keď som sa narodil. Bol to môj najobľúbenejší strom z celej záhrady, teda ešte spolu s orechom :). Ako jediná nemala pichliače. Korunu má dosť mohutnú a kmeň dostatočne nízko, aby som sa na ňu mohol vyšplhať. Žlté sú z najstaršej jablone, je staršia ako ja. Tá ich mala vždy najviac. Mali sme také dve, ale zostala už len táto. Tie dozelena najkyselšie, sadil ešte môj dedko s otcom, keď mu zistili cukrovku. Nakoniec tie najsladšie, ktoré majú dužinu doružova. Tie nám prerastajú do dvora od nebohej susedy. S bráchom sme jej ich tajne zostrelovali vzduchovkou vždy potom, keď nám spoza plota nadávala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vybral som si dve. Nesklamali. Ako som sa zakusol, cítil som vôňu jarnej trávy v našej záhrade, chuť augustového slnka a predstavil som si mozoľnaté ruky mojej maminy a ocina, ako ich oberajú najeseň aj napriek sychravému počasiu.

Keď sa ma nejaký kamarát z Bratislavy, alebo aj odtiaľto spýta, čo sa mi na tej mojej "dedine" páči a prečo sa tak rád vraciam domov, tak mu asi odpoviem, že pre chuť týchto jabĺk.

Peter Juhás

Peter Juhás

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent ekonómie popri inom :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu